Ogłoszenie Dyrektora PCPR o naborze na wolne stanowisko
Dyrektor
Powiatowy Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno
ogłasza nabór na wolne stanowisko PSYCHOLOG w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26
Oferta: PCPR.1101.1.2021 z dnia 16.07.2021r.
Ogłoszenie o naborze na stanowisko pracy, które nie należy do kategorii stanowisk urzędniczych, w tym kierowniczych w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie.
- Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe magisterskie na kierunku psychologia,
- kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona,
- kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, gdy został ten obowiązek na niego nałożony,
- kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- kandydat nie był skazany za przestępstwo na tle seksualnym w rozumieniu ustawy z dnia 13 maja 2016r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym,
- kandydat posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- kandydat posiada obywatelstwo polskie,
- kandydat posiada nieposzlakowaną opinię.
- Wymagania dodatkowe:
- minimum 1 rok doświadczenia na stanowisku psychologa, w szczególności w zakresie pracy z dzieckiem i rodziną,
- umiejętność pracy w zespole i dobra organizacja pracy własnej, samodzielność,
- komunikatywność, odpowiedzialność, sumienność, dyspozycyjność,
- umiejętność oceny ryzyka i podejmowania decyzji,
- umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
- umiejętność interpretacji przepisów i sporządzania pism urzędowych,
- doświadczenie w pracy z zakresu pomocy społecznej lub pieczy zastępczej
- dobra znajomość obsługi komputera,
- prawo jazdy kategorii B,
- znajomość ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz aktów wykonawczych do niej,
- znajomość ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej,
- znajomość ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy.
- Zakres wykonywanych zadań:
- Prowadzenie poradnictwa i terapii dla osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą i ich dzieci oraz dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej.
- Prowadzenie działalności diagnostyczno-konsultacyjnej, której celem jest pozyskiwanie, szkolenie i kwalifikowanie osób zgłaszających gotowość do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz prowadzenia RDD, a także szkolenie i wspieranie psychologiczno-pedagogiczne osób sprawujących rodzinną pieczę zastępczą oraz rodziców dzieci objętych tą pieczą.
- Zapewnianie rodzinom zastępczym zawodowym i niezawodowym oraz prowadzącym RDD poradnictwa, które ma na celu zachowanie i wzmocnienie ich kompetencji oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego.
- Pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym RDD w nawiązaniu wzajemnego kontaktu.
- Zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym RDD dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej.
- Przygotowanie rodziny zastępczej lub prowadzącego RDD na przyjęcie dziecka do pieczy zastępczej.
- Organizacja wsparcia psychologicznego oraz prowadzenie merytorycznej dokumentacji – w tym zakresie – wychowanków pieczy zastępczej, którzy rozpoczęli proces usamodzielnienia lub są w trakcie tego procesu.
- Przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym RDD, planu pomocy dziecku.
- Dokonywanie okresowej oceny sytuacji dziecka przebywającego w pieczy zastępczej.
- Badania psychologiczne dzieci przyjętych do rodziny zastępczej.
- Wsparcie koordynatorów w pracy z rodzinami zastępczymi.
- Opracowywanie i realizacja 3-letnich powiatowych programów dotyczących rozwoju pieczy zastępczej.
- Upowszechnianie i popularyzowanie wiedzy na temat kryzysów i sposobów radzenia sobie z nimi.
- Gromadzenie i aktualizowanie informacji o instytucjach i placówkach, organizacjach, programach i innych inicjatywach, które umożliwiają przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych.
- Przyjmowanie zgłoszeń lub sygnałów o sytuacjach kryzysowych i reagowanie na nie w celu udzielenia odpowiedniej pomocy.
- Opracowanie i realizacja powiatowego programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrony ofiar przemocy w rodzinie.
- Opracowanie i realizacja programów służących działaniom profilaktycznym mającym na celu udzielanie specjalistycznej pomocy, zwłaszcza promowania i wdrażania prawidłowych metod wychowawczych w stosunku do dzieci w rodzinach zagrożonych przemocą w rodzinie.
- Stała współpraca z podmiotami i instytucjami zajmującymi się ustawowo lub statutowo interwencją kryzysową.
- Utrzymywanie kontaktu z klientami do czasu rozwiązania kryzysu.
- Prowadzenie dokumentacji merytorycznej działalności komórki, w tym kart klientów, harmonogramu pracy specjalistów.
- Współpraca z pracownikami PCPR w diagnozowaniu „programowaniu” postępowania z przypadkami szczególnie skomplikowanymi (praca w środowisku).
- Psychologiczne wspomaganie osób w trudnych kryzysowych sytuacjach – praca z indywidualnym przypadkiem.
- Współudział w organizowaniu sympozjów, konferencji, spotkań integracyjnych z zakresu pracy z rodziną.
- Pomoc w integracji ze środowiskiem osobom opuszczającym placówki różnego rodzaju (DPS, placówki opiekuńczo-wychowawcze, socjalizacyjne, schroniska dla nieletnich itd.).
- W zakresie działania Punktu Interwencji Kryzysowej dla mieszkańców Powiatu Kępińskiego:
- sporządzanie diagnoz psychologicznych oraz przygotowywanie opinii psychologicznych osób znajdujących się w kryzysie w tym: domowej (psychicznej, fizycznej, seksualnej, ekonomicznej);
- prowadzenie terapii dla ofiar i sprawców przemocy domowej oraz osób znajdujących się w kryzysie;
- podejmowanie rozmów mediacyjnych dla osób będących w konflikcie (przy udziale prawnika);
- ocena stanu psychicznego osób z zaburzeniami typu lękowego, nastroju oraz prowadzenie terapii dla tych osób.
- Udział w spotkaniach grup roboczych i koordynacja Zespołu ds. pieczy zastępczej dotyczącej oceny sytuacji dziecka (rodzice zastępczy, psycholog, pedagog, koordynator).
- Pomoc w opracowywaniu planu usamodzielniania wychowanka.
- Przygotowanie materiałów do corocznego sprawozdania składanego organom Powiatu.
- Inne zadania zlecone przez przełożonego.
- Warunki pracy na stanowisku objętym naborem:
- praca w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26 oraz teren powiatu kępińskiego,
- zatrudnienie na podstawie umowy o pracę pracy nieprzekraczająca 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin tygodniowo w przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy.
- stanowisko pracy jest związane z pracą przy komputerze,
- praca wymagająca bezpośredniego kontaktu z rodzinami zastępczymi, jak również kontaktu telefonicznego, częsta komunikacja werbalna i pisemna,
- praca na stanowisku wymaga wyjazdów służbowych do miejsc zamieszkania rodzin zastępczych oraz do instytucji pomocowych, oświatowych itp. działającymi na rzecz dziecka i rodziny,
- przewidywany termin zatrudnienia: wrzesień 2021 rok.
- Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi więcej niż 6%. - Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kserokopie dyplomów potwierdzające wykształcenie,
- kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy oraz referencje,
- kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
- oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jemu zawieszona ani ograniczona,
- oświadczenie kandydata, że wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego,
W przypadku zatrudnienia kandydat zobowiązany zostanie do przedłożenia do wglądu oryginałów dokumentów.
- Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26 lub pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: Psycholog w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie”, w terminie do dnia 10 sierpnia 2021r. do godz. 15:30. Aplikacje, które wpłyną do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie po wyżej określonym terminie podlegają odrzuceniu. - Dodatkowe informacje:
- list motywacyjny, życiorys (CV) powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych innych niż wynika to z: art. 22¹ § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy, ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej, społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych oraz innych przepisów szczególnych zawartych w przedstawionych przeze mnie dokumentach dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury rekrutacji – zgodnie z art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L.119 z 04.05.2016 str. 1) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych m.in. takich jak: adres e-mail, nr telefonu, hobby itp.",
- kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej,
- informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, stronie internetowej www.pcpr.kepno.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie, ul. Sienkiewicza 26,
- zgłoszenia kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określone w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów bez własnoręcznego podpisu nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Złożonych i nie wykorzystanych dokumentów w procesie rekrutacji PCPR nie odsyła. Kandydat może je odebrać po zakończeniu procesu rekrutacji,
- przed podpisaniem umowy o pracę Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie sprawdzi czy dane kandydata są zamieszczone w Rejestrze Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w procesie naboru
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych zwane dalej RODO) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie z siedzibą przy ul. Sienkiewicza 26, 63-600 Kępno, reprezentowane przez Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie; Administrator prowadzi operacje przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
- Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez e-mail: ambrozik@iod.kepno.pl, telefonicznie pod numerem 510 583 193 lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt 1. Z inspektorem ochrony danych może się Pani/Pan skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kępnie w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy na podstawie art. 221 ustawy z 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy oraz ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
- wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze w tym m.in. dochodzenia roszczeń, archiwizowania danych - na wypadek potrzeby wykazania faktów zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Dane do kontaktu (np. telefon, mail), na podstawie wyrażonej dobrowolnej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do ich uzyskania na podstawie obowiązujących przepisów prawa, podmioty publiczne, jednostki prowadzące działalność pocztową oraz podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia danych (w tym dostawcy oprogramowania i systemów informatycznych). W przypadku wyłonienia Pani/Pana w wyniku procesu rekrutującego do zatrudnienia na wskazane wyżej stanowisko urzędnicze i umieszczenia informacji o wynikach naboru na stronie internetowej PCPR w Kępnie oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie PCPR w Kępnie, odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby korzystające ze strony internetowej PCPR w Kępnie, odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby korzystające ze strony internetowej PCPR w Kępnie oraz osoby przebywające w siedzibie PCPR w Kępnie.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przechowywane dłużej, niż jest to konieczne dla celu, dla którego zostały zebrane i w czasie określonym przepisami prawa, a w szczególności wynikających z instrukcji kancelaryjnej, która określa okresy przechowywania tej dokumentacji.
- Administrator dokona wszelkich starań, aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy nieumyślnym zniszczeniem, utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. W tym celu zobowiązuję się właściwie chronić Pani/Pana dane osobowe zgodnie z przyjętymi procedurami.
- Administrator danych nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych ich sprostowania i przenoszenia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
W przypadku gdy przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. - Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
Zuzanna Puchalska
Dyrektor PCPR w Kępnie